BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 7, 2010

2minggu yang lepas…

 

23SEPTEMBER2010

Alhamdulillah....semalam dan ari ni aku masih lagi mengirup udara segar dan still lagi boley melihat dunia ini,mendengar,bernyawa,gelak-gelak dan menjalani setiap fitrah manusia yang dikurniakan kepada aku....23 SEPTEMBER1989 ialah tarikh lahir aku...setinggi-tinggi kesyukuran aku panjat kan kepadaMu Ya Allah......Alhamdulillah.....Alhamdulillah....Alhamdulillah....

Alhamdulillah Ya Allah, aku masih lagi diberi peluang untuk hidup...

Alhamdulillah Ya Allah, aku paling besyukur sebab aku dilahirkan seorang muslim....nikmat yang paling tinggi iaitu nikmat iman dan nikmat islam....Alhamdulillah.....Alhamdulillah....Ya Allah...

Jika tahun lepas aku sambut birtday aku pada 5syawal manakala birtday tahun ni aku sambut bday aku yang ke21 pada 14 syawal...haha...tapi tahun ni aku sambut bersama 2orang kawan aku yang aku bru tahu die punye birthday sama dengan aku....Selamat hari lahir di ucapkan kepada Syazwan 2SKG dan Salbaniah 2SKB...hehe..ni kali pertama aku jumpe membe ak yang aku knai same bday ngan ak...

Tapi birtday aku tahun ni, aku kne hadapi test Energy Balance...haha...malam tadi test Energy Balance...Alhamdulillah....semua selesai dengan baek...

Malam semalam...tengah2 study..start jam 12 malam...mesej kat inbox aku sekali lagi bertubi2 masuk...ramai gak yang wish...teharu aku dibuatnyerr...sebagai penghargaan yang xterkira...aku nak post smua ucapan birthday ni...semoga ia tercatat dalam memori aku selama-lamanyer...

1.Dedymasra

Selamat ulang tahun, Azim! Semoge Allah merahmati setiap ape jua yang ko lakukan...moge ko dimurahkn rezeki dan berjaya ddunia dan akhirat! Perjuangan kita masih jauh...jgn mudah putus asa dlm ape jua yg kite lakukan dan semoga kita mampu menghadapi ujian hari esok!

~tahniah...ko org ptama wish..haha..btw...makasih byk2 eh...klakar r aku tgk balik montaj ko tu...terharu dan segan pun ade..makasih sbb bg adiah gak..hehe..taun dpan bg agi..

2.AtiqahUSM

Hepy 21th bday pakcik...tua da setaun.he3..gd luck tomolo..jgn tdo lwat2...

3.Nazura3Skb

Wei, Besday ko kan?gud luck ea dlm idup,hee blaja rjin2 tau...pesanan dari akak..haha

4.FatinUKM

Selamat Hari lahir.moga dgn pgurangan usia,akan bertambah amal.serta sentiasa berada dbwh rhmat dan kasih sayang Allah..gud luck n all da best 4 ur fture undertaking!

5.Hafizah2SKB

Yang da tua semakin tua..ha3x..slmt hari lahir..

6.Salbaniah2SKB

Hepi besday, smoga dmurahkan rzeki dan mendapat keredaan Allah dlm stp pekara yang ko lakukan..

7.Fatihah-adk aku..

Sannah Helwah...

8.Wildan-adik aku

Epy bday bro..semoga panjang umur dan dmurah rzeki..

9.Syazwan2SKG

Camat ari lahir!!!huhu...ad spot eb x mlm ni??

10.Helmie

Hepy bufday r’jeng!..smoge pnjg umur dan murah rezeki..

11.Kak Na-kakak

Salam, zim..slmt hr lahir yang ke 21..blh mngndi da la..undilah pilihan hati...hi3...smg dkurniakn ktbhn ht,ketenangan fikiran,kmuliaan budi n mndapat pimpinanNya dalam setiap langkah..amin

12.Kak Yaa-kakak

Salam zim,slmt hr lhir yng ke 21..ha?da tua ..smg mnjd hambaNYa yang soleh dan berjaya dunia akhirat..study rjin2 yer...

13.Celcom

Selamat hari lahir!nikmati 7hari percuma panggilan/ sms ke 8pax mulai sekarang.........

14.kak Fiza-akak ipar

Salam...selamat ari lahir..smg pnjng umo n sentiasa dmrh rzki..

15.Abe Joe-abg

Selamat hari lahir zim,semoga bjaya dunia akhirat..

16.kak zi-akak ipar

Salam.zim selamat hari lahir...smg usia yg tlh dkurniakndbrkati Allah sentiasa..Ingat Allah..senyum sokmo..hati psti jadi tenang...

17.Husna-mycousin

Assalamuaikum..slmt pg dan selmt hari jadi...smg pnjng umo dn dmurah rezki..maaf xde hadia la plak..ucpn je..dah tua pun die..sweet 21..

18.AbeG-abg aku

Selamat hari lahir...smoga dpermudahkan sgala urusan...

19.rasyidah-shidot

Nazu ckp..arini bday ko..so,hepy bday!

20.Che Su

Selamat hari lahir

21.kak shah-kakak aku

Selamat ari jadi..

Semua mesej ni sudah dreply...kepada smua yg wish dalam facebook...aku dahului dgn ucapan syukran jazilan...jazakallahu kasira....makasih ek...

~terima kasih juga kepada smua yang dtg bilik aku dan wish bday...hehe...montaj best...

 

 

24SEPTEMBER 2009

Ni tarikh aku beli laptop aku...hehehe..arini genap setahun umur laptop ak...ahak3s...spnjang setahun xbnyak perubahan pada laptop ak...Cume,sebelum balik utm ari tu aku sempat upgrade ke wndows7 ultimate..thanks ek alif~jiran aku yg bg wndows7...

~~~malam..SKB RAYERR

 

 

DSC_0028

dari kiri berdiri~fizi,dedy,hafiz,helmie,azim

duduk~zul,akmal,aizat,sams,faizul

DSC_0061

Bersama mantan ketua jabatan Bioproses Department

  DSC_0217

jejaka-jejaka 2SKB

 

DSC_0199

Selamat Hari Raya Maaf Zahir batin..

 

25SEPTEMBER2010

Pada pagi sabtu aku bangun awal...kbiasaannye kalau ari minggu..aku bngun lwat skit...tapi Alhamdulillah...pg tu ak sedar awal pagi...sempat dengar azan..emm...lpas solat subuh..aku buka bku kejap...tp xsampai 15minit da mngantuk balik...haha...ase mmg nk smbung tdo...tp pkir balik bek ak buat ape yg ptut sblm lena blk..ambl kputusan utk susun smua nota2 yg byk bselerak...kmas bilik...then..ak kol mak aku...just nk tnya khabar...saje...boring2...lpas tu ak letak phone jap...xsmpai 5 mnt pas2 abang aku kol...die cakap Ayah Ngah aku da kembali ke Rahmatullah...Innalillahiwainnalillahirajiuun...tkejut dan tgaman ak dgr berita sedih tu..blum sempat aku matikan talian abg aku...Husna~sepupu aku kol aku...zim da tahu ke...Abah Na da xde..sambil nangis2...lps tu die ajak aku balik...ak mula2 xley nk pkir…last2 ak suh die bgegas ke airport senai dlu…nati aku sampai sana…mula2 pkir byk keje nk kene buat mggu ni..ari khamis test DE…huh…tp kesian plak ngan husna…

sesampai aku kt airport senai…aku kol spupu ak…tp xangkat…aku cari merata2..tp xjmpe..last2 p kaunter tket…tgk die ade tgh beratur…kesian ak tgk…sedih yg teramat sgt…tp still ag cover..spaya air mata x bederai…aku nampak die dlm terpinga2…longlai dan lemah..abg aku, akak aku  kol n suh balik teman die…sbb kami adik beradik saja saudara terdekat die…sbb mak aku ade 2 org adik beradi sajer..tanpa pkir pnjang aku trus beli tket n terus fly ke kl dulu…pastu tkar flight dari kl ke kb…alhamdulillah…sesampai kami di airport kb trus dijmput oleh asyraf..sepupu aku abg kpd husna…kete yng dpandu terus mmecut ke rumah…ssampai kami di pintu pagar…sayu aku dibuatnyer bila smua orang ramai memandang  ke arah kami berdua..mase tu org kg tgh solat jenazah kali yg kdua…husna xdpt mnahan sebak didada…ak trus pergi ke arah jenazah dan sempat mngucup kepala ayah ngah buat kali pertama dan terakhir…sebak didada..bila terkenang sewaktu kecil2 dlu…kami sering bergurau senda bila jumpa d kq…Ayah ngah memang seorang yng baek hati dan periang orang nyer…semua saudara mara samada dekat atau jauh rapat dgnnyer…selepas kucupan terakhir dari kami asyraf,husna, abg ja, dan aku…jenazah terus dtutup dan dibawa ke kubur…Al-fatihah tdak lekang dibibir…sayu, pilu dan sedih mnyelubungi setiap penjuru kubur…kepada husna sekeluarga, kita sama2 berdoa agar roh arwah aman dan tenteram diSana….

 

~~~~entry ni da lama aku type…tapi malam ni baru nk post..dsbbkan ksibukan teramat sgt..lusa test OC…huhu..ari sabtu ni family day bioss di Port Dickson…

Post a Comment