BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, August 24, 2010

:: Takziah dan Takziah ::

20 0gos 2010

10-00pm-11-pm…Ayah member dan juga classmate aku iaitu MOHD SYAMSUL FITRI BIN SAAT telah kembali ke Rahmatullah….Ucapan ribuan Takziah di ucapkan kepada seluruh ahli keluarga sams…..

 

Malam sebelum berita kematian ayah sams…

 

Seperti biasa ari jumaat klazz abeh pkul 12.00tghr….selepas balik bilik n  b4 solat jumaat semua member aku kat blok teperap kat bilik…biasala..masing2  ambil waktu yg pndek tu  utk rehat sekejap dalam bilik…selepas solat pun same…masing2 buat hal masing2….tapi…sams datang bilik aku n mntak kunci moto  untuk pergi gunting rambut….aku cakap aku nk kluar jap…nak repair jam tangan aku yg tiba2 rosak akbt jatuh….sayang tul….ajak sams…tapi die xnak ikut…die ckp nnt ujan agi…aku ok je pg sorg2…lpas 2 die nk pnjam laptop aku sbb nak men red alert…aku bagi la….x sampai setengah jam kmudian aku balik dari kdai jam…kejap jerr aku kuar…sbb aku mmg camtu…kalau kuar kene pergi satu tmpat jerr…kalau x…meleret sampai petang…lpas smpai bilik sams skali agi mntak kunci moto sbb nk pergi ATM n gunting rambut…tapi aku cakap…mane boley p atm ngn moto time cmni…nnti kne saman…sebab peraturan UTM, knderaan plajar tdak dibenarkan masuk dalam kawasan pntdbiran semasa waktu pejabat…sams pn ckp ok…nnt pgi malam nnti la…

sebelah petang…tepat kul 6…smua org nk ke bazar utk beli makanan utk bbuka…sblum bebuka…sams n hafiz sempat main badminton kat luar blok…aku kt dalm blik untuk siapkan soaln Energy balance…working session 11…

lpas berbuka…kitorang borak2 sambil gelak2…mase tu tgh bncang pasal family day bioss yg akn diadkn lpas rayer nanti kt poert dickson…tp tmpat xcnfrm ag…

selpas solat magrib ,then…kitorg ke Masjid Sultan Ismail, UTM besama2  utk solat isyak n terawih….malam tu ramai sgt org…sampai nk parking kete pn susah…

selesai solat witir..kitorang balik bilik….masuk bilik jerr…tiber2 bsmangat nak siapkan kerja Energy balance…sams pn sme…mase tgh jawab soalan EB, sams asyik masuk bilik aku nk tnya soklan…mase tu ok agi…gelak2…

kali ketiga sams dtg bilik aku dgn dgn bpakaian lngkap macam org nak kuar…aku baru nk tnya die….tapi tiba2 tgk reaksi muka die lain sgt2…die duduk atas katil aku…lpas tu cakap “azim, ayah aku meninggal”…tekejut aku mase tu….ko ni bia betul…siyes ke??aku tnya utk dptkn kpastian….lps tu aku bngun dari kerusi…siyes eh???..siyes r…lpas tu trus aku suh die balik skrg jgk..asal nk bw die prgi sri putri terus beli tket bas…pikir2 balik..bek blk ngn flight…cpat skit…wlaupun da tau mahal….aku cpt2 suh sams kmaskn barang die…n aku bggas k blik dedy…mse tu dedy tgh lena tdo…aku kjut die….die bt dek jer….lpas aku ckp ayah sams mnggal br die bangun….lps tu masing2 klam kabut…asal smua nk ke senai…ambk tket flight….tp bila check dlm tnet…kaunter da tutup…mase tu baru pkul 11.00pm…da xde jln lain trus panggil helmie n ckp ngn smua org n terus ke sri putri….xsampai 2 km dari bilik…abg sams dr UTHM kol ,n die ckp nk ambk sams…lps tu patah balik ke bilik…dr UTHM batu pahat ke skudai agak jauh r…aku n member blok yng lain ambl kputusan utk buat bacaan yasin terus serta tahlil untuk arwah….malam tu kitorang same2 mmbc yasin dan bertahlil kat bilik sams…mase tahlil…teringat aku kpd arwah datuk belah ayah aku yang dah mnggal hampir 15 tahun yg lalu…aku igt agi yg atuk aku suka sangat gunting rmbut aku mase ak kcik…kalau gnting ramabut aku akan dapat 50sen…hehe…2 la antara detik2 termanis bersama atuk aku “TOK AYAH”  yg aku masih ingat smpai skrg ni…dn ak igt jugak mase hari pertama die mnggal dunia…ak tanya abah aku…knapa ramai org…aku xtau pape mase tu….still main2…tapi kne marah ngn mak aku…haha….sampai skrg kalau ari raya jerr aku msti pergi tanah perkuburan arwah atuk aku…bersih2kn kubur…sbnarnyerr bnyak fadhilat tahlil…antaranya mmbri pringtn kpad org ln supaya bersedia untk kembali ke pangkuan Illahi…tp ad orng yg mngatakan ia adlh amalan bidaah…aku, no comment…aku ase ia still boley dteruskan asalkan niat kita betul dan kerana Allah…

akhir kata…aku arap sams dapat trima kenyataan…dan perlu kuatkan smgt ….semoga arwah dicucuri rahmat dari Allah…

……dariNya kita datang, kepadaNya kita kembali…..

Post a Comment