BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, June 4, 2010

Amazing…n so amazing….

Assalamualaikum…salam didahulukan contents yang diutamakan….

entry kali ni laen dari yang laen aku nk sampaikan…huhu…tapi ini bukan iklan…aku just nak share dengan smua orang…saje…suka-suki…hehe…korang ase aku nak cakap pasal ape??….politik? isu palestine ? dunia hari ini ? world cup 2010 ? atau pasal kerja ag, pencen..…? dan bla2…

mesti korang tengah tertanya-tanyakan…hehe…sabar2…bukan nak wat suprise pun…just nk tarik perhatian korang….sebelum aku tulis entry kali ni dengan lebih panjang ag….aku nak korang kosongkan minda,..tarik nafas dalam2 dan teliti ape benda yang aku nak share ngan korang…bagi aku bende ni sangat2 interesting…dan kalau dengar citer ni memang susah nak masuk dengan logik akal…aku pun heran dan masih lagi terpinga-pinga…huh….memang pelik…bagi seorang mahasiswa kita perlu pikir masak-semasaknye sebelum kita menerima benda baru…dengan berbekalkan ilmu sains dan pengetahuan yang ade, kita sama2 fikir benda yang aku nak share ngan korang ni…

Kebiasaannya…student sains telah mengetahui ape itu bioteknologi? dan pernah dengar apa itu biodisel,biomass,biofilm,biofuel, bio-Oil dan sebagainyer…tapi korang mesti tidak pernah dengar biodisc??….ape itu biodisc?? ape fuction die?? bende ape tu…??? camne rupe die…?? liquid ka?? oil ka??…huh…mesti banyak r persoalannyerr…aku tahu….sebab aku da alaminyer sebulan yang lalu…memang aku xpernah dengar ape itu biodisc sebelum ini….

baru2 ni…<awal bulan mei>…aku ade pergi jumpe kawan aku, <amin> bersama kawan aku lagi sorang….<nama dierr Hazim atau dikenali kat skola dulu Hazim Wan…>…hampir sama dengan nama aku kan.…he3…aku berdua ni, tetiba buat keputusan untuk pergi rumah kawan aku <amin> ..sebab masa tu kitaorang dah xde hala tuju….so, kitaorang  pergila rumah kawan aku yang bernama amin ni…bila masuk jerr rumah die..aku da rasa macam semacam…sebab depan pintu agi die tersenyum dengan manis sekali…cam orang ade berita gembira nak bagitau aku..…pe ke jadahnyer die senyum kat kitorang berdua begitu semacam…haha3….sebab lama xjumpe la…sebab tu die senyum semacam,…ha3…

lepas aku duduk jer atas sofa rumah die…die terus cakap yang die nak share benda menarik dengan aku dan hazim…uihhh…pe yang menarik sangat 2 min….amin dengan pantas tanya aku berdua..pernah dengar x biodisc??..huhu…dengan pantas jugak aku tanya balik pe ke bende 2…huhu…bila die bagitau jerr aku ape khasiat biodisc, cara gune die dan testimoni2 biodisc yang die telah buat sendiri…huh…memang susah benor aku nak percaya…selepas hampir setengah jam aku tertanya2 barula die tunjukkan aku rupe bentuk biodisc..uihhh…satu bende cakera yang berbentuk piring kaca yang cam pernah aku  jumpe…tapi reka bentuknyer luar biasa sikit…luar biasa camne?…korang try la search sendiri tetang biodisc…huhu…memang menarik…kalau aku cerita pun korang memang susah nak terima…huh….

bagi aku “BioDisc” adalah benda yang ke lapan ajaib di dunia…pencipta dan idea ni hasil research selama dua dekad lamenyerr oleh seorang yang cekal lagi gigih yang bernama DR. Ian Lyons berasal dari Germann…

bagi pengetahuan korang yang tinggal sekitar bandar kota bharu… esok, hari sabtu, 5 Jun 2010 di Wisma Nordin Batik, kul 3 ptg atau 8.30 malam <2 sesi>  akan ade satu presentation dari bekas pensyarah UKM yang akan menjelaskan benda ini dengan lebih lanjut lagi…jangan lepaskan peluang keemasan ini…<ini ajakan member aku @amin@>….jom pakat g rama2…semua free…xyah bawa sesen pun…hehe…aku pun InsyaAllah ade kat sane….lu ade pape nak tanya pasal esok,contact r aku…013-9613981…insyaAllah pe yang aku tahu aku pun nak korang tahu gak…sama2 kita dapat ilmu…huhu…

wasalam….

0 comments:

Post a Comment