BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, July 5, 2010

Idola Aku

Siakah idola kalian?? kenapakah kalian katakan beliau sebagai idola?? ape kreteria yang korang pilih untuk dijadikan idola?? adakah korang memilih artis2 Malaysia sebagai Idola??  Layak kah artis Malaysia dijadikan Idola?? apakah jawapan anda??

no comment……no comment……no comment……

Ish… jika inila jawapan anda….adakah anda fikir anda layak dijadikan idola kepada orang lain???….tepuk selera tanya dada….

Sedikit emo ayat2 diats…maap kepada sesiapa yang makan cili…

huh…Idola aku?? sape eh?? susah tul nak jumpe idola yang betul2 aku minat…asyik tukar2 orang jerr…huh…sebenarnyerr banyak idola aku…<<ayat backup>>….

Antara yang aku penah jadikan sesorang tu sebagai  idola aku bila orang tanya atau aku tulis dalam buku2 atau isi borang2 yang ada ruangan siapakah idola Anda??…antaranyer ialah….

Nabi Muhammad S.A.W

Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat

Tun Dr. Mahathir Mohammed

Tapi masih sekarang macam idola aku xmemberi makna kepada aku…bukan aku nak katakan semua yang aku list 2 xlayak…tapi ikutan aku kepada Baginda Nabi Muhammad s.w.a dan beliau2 masih kurang…sepatutnyerr aku betul2 mencontohi idola2 aku dalam menangani setiap masalah dan perkara serta menjadikan kesemuanyer sebagai pembakar semangat kepada aku untuk menempuhi onak dan duri dalam kehidupan di era globalisasi ini….bukannyer maksud aku  xpandai nak manage kehidupan aku…tapi ape gunenyerr idola atau Ikon yang disegani tetapi ia tidak dinilai serta digilap sepenuhnyerr….seharusnyer kita cube lihat balik dan teliti perjalan Baginda Nabi s.w.a dan mereka2  menempuhi kehidupan dalam membentuk masyarakat serta menempa nama dimata dunia dan mencapai kejayaan dan seterusnyer kegemilangan…Hebat kan?? Jika anda ade mase terluang, anda  selidiki balik siapa Idola Kalian…dan semestinyer anda mesti tahu sejarah dan salasilah perjalan kehidupan Idola anda….jangan jadi macam aku tahu sebut dimulut saje….tetapi xpndai nak ikot betul2….

sebenarnyer kalau betul2 anda nak jadi macam idola anda…anda mesti la ikut satu per satu ape yang idola anda telah lakukan…..atau tambah ape yang lebih positive….

akhir kata….kenalilah siapa Idola anda?dan kenapa anda perlukan Idola??

Post a Comment