BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, May 7, 2010

AKU ANAK PESARA

 

Copy of 1 (171) (1)

Mak n ayah aku sudah pencen....

Pada 19Mac2009 tahun lepas, ayah (ABAH)aku cukup umur 55 tahun..pada tarikh 2 la ayah aku menamatkan perkhidmatannyer dalam sektor awam di Pejabat Perpustakaan Awam Kelantan.....<<bersara>> ...sekarang ni da swastakan diri lerrr...pada ketika tu semua ahli keluarga aku sambut persaraan ayah aku kat umah...yang malangnyerr aku xde mase tu...mase tu aku tengah memerahkan keringat otak dan seluruh tenaga untuk menghadapi Peperiksaan Penilaian Semester2 (PPSM2)...mase tu aku kat KMPh agi lorr...xkan nak balik kot...pekse da nak dekat...umah da la jauh...huh!!

 

DSC00012 (2)

…..inilah pakaian seragam mak aku…ari last sebelum pegi kleje….

 

Pada 1Mei 2010 yang lepas Mak (Ma) aku plak yang bersara... Mak aku menamatkan perkhidmatannyer di Hospital Raja perempuan Zainab (ii) setelah berkhidmat kepada masyarakat selama 33 tahun lamenyerr...fuhh..kitorang sambut persaraan mak aku kat kampong belah mak aku..kt Pengkalan Chepa...kitorang sambut ala kadar jerr..sebab aku n adik2 aku jer yang ade mase tu...abg2 n kakak2 aku xberpeluang untuk ambik cuti panjang..walaupun pada 1Mei ialah hari pekerja...<<abang2 n kakak2 aku merantau kat negeri orang>>...

so, skun ni kedua-dua ibu bapa aku sudah pencen dalam erti kata yang lembut sedikit telah bersara.... lepas ni da xberpeluang agi r aku dapat perkhidmatan kesihatan secara percuma atau pinjam buku perpustakan maen pesan2 jerr...hehe...

tapi yang bestnyerr…dapat makan best2 ari2……

TRIO

…..tinggal kami bertiga….wildan,fatihah n aku….adik bradik aku yang lain smue merantau…..

0 comments:

Post a Comment