BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, May 8, 2010

<<<DUIT OH DUIT>>>

Pejam celik pejam celik, jalan2 situ sini, makan tu, makan ni.. duit ak smakin hari semakin pokai….hehehe….dikala dulu duitku mencecah 4 angka sekarang ni da susut kepada  ??angka… mana xnyerr…asyik duk umah jerr….duit asyik mengalir cam air sungai jer…kuar-kuar….ish…xley jadi ni…ak msti ad income gak…sebelum akaun ak terus merosot…. ape aku nak buat?? kleje???

 

DSC01587

 

cakap pasal kleje ni…tadi aku ada terima panggilan dari syarikat Muda Osman .sdn.bhd…syarikat buku yang gah di Kota Bharu…sorang perempuan yang cakap ngan aku..die suh ak datang interview kul 10.00pg kat cawangan Buluh Kubu,Kota Bharu..berhampiran pasar besar Siti Khadijah…..bila aku dengar jerr die ckp gitu,aku xase excited lansung…actually sblum ni aku ade isi borang tuk mntak kleje…sebb aku ad nampak iklan kleje kosong kat syrkt die…disebabkan aku xberapa sihat hari ni..aku ase cam mals jerr nak pegi…huh…kebetulan,pagi tadi jgak,adik aku suh aku hantar die kat bandar…<<die ade reunion ngan membe2 lame die>>…alang-alang keluar aku pegi je la interview tu…sbenarnyerr takut gak aku nk pegi..sebb tyme tu da kul 10.45pg…aku kuatkan diri dan betanya kpd seorg jelitawan kt syrkt tu sesampainyer ak kt sana……boley interview ag ka??..die ckp boley ag…so,aku masuk je la dalam bilik pengurus die…

mase interview, aku buat muka selambe jerr…sebab aku saje je datang….hehehe…banyak gak r die tnya soalan…aku jawab simple jerr…hehehe…arghhh, aku xkisah pun dapat ke x…lu dapat pun lum tentu ayah aku bagi aku kleje…lagi2 kleje shiff….: (

aku sebenarnya bukan malas kleje…tapi….bila tanya ayah aku, die bagi tapi cam xbagi plak…aku pun heran…camne aku nak cakap agi…sebenarnye kalau boley ayah aku nak masa cuti aku dipenuhi dengan aktiviti kat sekitar umah saje…lu nak kuar just mntak duit…tapi aku xnak aku dididik sebegitu rupa…anak yang asyik makan duit mak bapak…aku kalau boley aku nak ad income sendiri…income yang datang dari titik peluh aku sendiri….he2…

tapi bila pikir2 balik….baek jugak aku duk umah…relek2…pasni masuk sem3 aku akan dibeban dengan banyak benda agi…kata senior aku, subjek sem depan  semakin  tuff…yela xkan smakin senang plak…hehe…

akhir kata, sebenarnya aku xtau nak tulis ape..just isi masa terluang.…ahak3s….

sekian dulu entry kali ni….

DSC01671

…….duit oh duit…datang la padaku…..he3….

0 comments:

Post a Comment