BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 17, 2010

Masa dan Waktu

tup tap…..da genap seminggu aku bekerja….huh memang hari-hari masaku dihabiskan dengan banyak perkara yang memenatkan aku….huh <<mengeluh sambil senyum>> hehe….

tapi takpe…aku xkisah smua tu..aku da bertekad nak merasai camne perasaan orang bila bekerja…<<sebenarnyer kalau ikutkan perasaan aku nak berhenti serta-merta jerrr>>sabar3….semenjak bekerja ni, aku dapat memahami sedikit demi sedikit perasaan orang yang makan gaji…yela…asyik tunggu gaji je la…aku ag r…bekerja xsampai 10 hari da menghitung gaji…ahak3s..lambat tul nk dapat gaji…member sekerja aku cakap die akan masukkan gaji aku pada 25 ahibulan ni…lambatnyer 25 haribulan…huh…kebanyakkan pekerja2 makan gaji ni asyik menanti2 25 haribulan…kerana tarikh tu menjadi tarikh keramat bagi diorang…. pada tarikh tu orang akan menerima gaji…xsabar aku nak sampai 25 aribulan…he3…walaupun aku ase mesti gajiku xseberapa….ha3…lepas dapat gaji pertama aku nak terus bla dari tempat tu…ka3…aku nk duk rilek2 kat umah la plak…huhu…pencen awal…ha3…

Alhamdulillah…semenjak bekerja ni aku dapat urus masaku dengan baik…sebenarnyer tgh melatih diri utuk balancekan waktu bekerja dan masa ngan keluarga…ha3…aku da dapat  menyelami  sedikit demi sedikit dan gambaran tentang  bila da jadi seorang dewasa dan merangkap sebagai ketua keluarga esok2…huhu…memang besar pengorbanan seorang ketua keluarga…sekarang ni aku dapat merasai ape perasaan ayah aku sebagai ketua keluarga…bila pikir2,  byak tul pengorbanan dan sumbangan ibu bapa kita kepada kita untuk membesarkan kita dari seorang bayi hingga seorang yang dewasa…eh, jauh tul aku melalut…ha3…xnak sambung r…nak nangis ase…kua3…

sekian dulu entry yang xseberapa…

oh ya….memandangkan semalam hari guru…aku ase belum terlambat aku nk flash back balik jase dan sumbangan serta pengorbanan guru-guru ku yang mendidik dan membentuk aku sampai menjadi seorang insan seperti sekarang….

kepada guru2 ku sejak dari tadika hingga la U skun ni…aku  ingin mengucapkan selamat hari guru…jasamu tetap kukenang sampai bila2…

wassalam….

0 comments:

Post a Comment