BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, May 5, 2010

...............coretan setelah sebulan lebih...........

Tup tap...da abeh exam...

Hehehe...lama sungguh aku tinggal blog...dalam sebulan gak r...tapi aku sentiasa mengikuti setiap update member2 aku...hehehe...

Ape yang nak aku cerita pn aku xtahu...ni la aku...ha3

Aku cerita ape yang aku buat dari posting last hingga sekarang...amacam??? ok ka??

mase last posting tu aku dalam mode study ag..so aku study je la...ari2 mengadap buku...jadual aku setiap hari same jerr...

jadual aku...

6.45am – bangun tido...(kekadang awal kekadang lewat..amaklum la study week tido x menentu)

~~baca mathurat@surah yasin@sambung bacaan sebelumnya...study..mandi..

~~tahan lapar..ahak3

12.00pm –makan...lunch...

~~balik bilik jerr borak2 jap..pastu tunggu zohor..

~~solat zohor

~~study balik..masa ni memang kuat cabarannyerr...asyik mengantuk jerr...

~~kekadang terlelap..

4.45pm – solat asar..

~~study ag...

~~istirehat..

~~dengar lagu..exercise

7.00pm – mandi ,solat magrib..makan malam...

~~solat isyak...sambung study...

.......................bilik ak sentiasa bersepah.................buku2 melambak atas meja..................................


Begitu la jadual aku ari2 sebelum final exam menjelang...huh..penat2....bila ari yang ade exam ag r...terpaksa paksakan diri untuk study,study n study...huhuhu...memang tu adalah tugas se0rang student...

Lepas je final exam menutup tirainyer pada 19April tepat jam 11.30pagi aku begegas makan n terus main game...Redalert3 yang da lama aku idamkan nk khatamknnyerr...huhuhu..

Ari3 lepas exam maseku memang rilek...aku buat ape yang aku nak buat...bebas mngatur sendiri...sapa yang xepy bila exam da abeh...betul x?? : )

Ari kedua lepas exam aku kemaskn barang2...rutin penghujung semester...huh memang memeningkan kepala aku...kotak xcukup...terpaksala ambil kotak yg saiz sederhana kecil...huh...(mengeluh seketika)


....................................isu kotak..............................

Lepas makan tengah ari jer,aku n geng SKB (coursemate aku) besiap nak p jalan2 n mandi manda kat kota tinggi waterfall...huh...memang best...pejalanannye mmg jauh...huhu...caye la...mmg best...tapi kitorang xlame kat situ...coz ari nk ujan...pastu ape ag...melencong r kat shopping complex plak...mule2 p JuSco Tebrau,pastu PLAZA ANGSANA...huhu...memang bejalan sakan aku ari tu...

.....................kek coklat edy,yummy2..makasih dedy coz blaje kek............

ari berikutnyerr....

masuk kuar,masuk kuar barang2 aku dalam kotak...ish...pening2...ada yang aku buang...terpakse...nak wat guane...pastu cepat2 pegi pejabat kolej ambil borang untuk simpan barang....eeeeeeeee...geram tul aku mase 2...bila dengar abg staff pejabt kolej tu cakap yg stor tuk bdak laki kolej aku (kolej TUN Hussein Onn ,KTHO) da penuh...die suh kit0rg simpan kat kolej Tun Dr Ismail...kolej yang sepatutnya aku menginap mule2 msuk UTM dlu...dah la kolej tu kene nek bukit...so,terpaksa la aku bergegas ke pjbt kolej KTDI dgn jalan kaki plak 2...bimbang lambt2 nt stor kolej 2 plak yg penuh..huh..nasib baek ade Edy yang temankn aku...(Dedymasra-courmate aku)..ade gak r maki hamun yang keluar...huh...mmg kejam tul...tp myb ada sebab musabab pejabat kolej ak limitkan stor utk dak laki...sebab musababnyerr belum aku tau ag..huh.. aritu mmg pnat...sampai aku xde selera nak makan..nasib baek la ad Helmie..die ade kete...bole la aku tompangkan kotak2 aku...lu tidak...xtau nk wt cmne...panggil teksi r jawabnyerr...nk angkuk satu2 kotak dr bilik aku ke stor KTDI,aku ase...silap2 aku da jadi arwah arini....

Petang tu jugak aku balik meninggalkan UTM...hehe..tutai UTM...c u 6julai nanti...


Aku balik KL dulu..balik umah abang aku kat petaling..aku,sam(syamsul) n Edy tompang kete helmi balik KL...kesian helmi drive sorang2...da la ptg tu die penat gilerr...tp laju gak r die drive...kecut aku dibuatnyerr...smua doa2 aku baca...hehe...aku sampai umah abg aku lwt malm...da nak kul 12 tgh malam..malam tu Sam bermalam kt umah abg aku...sebab pagi keesokkannye aku ngn die nk balik pneng plak...ak nk p umah akak aku kt Nibong tebal..ad hal...??Sam balik umah die r...pagi tu sempat agi aku lawan game redalert ngan sam...huhu...kul 9.30pg aku kuar ngan sam nak pegi bukit jalil..nek bas kat sane...tiket ak kul 11.30pg...malangnyerr pagi tu abang aku keje...so,terpaksa la aku survive sndiri cr jalan tuk ke bukit jalil...da la aku xbiasa sgt ngn jalan2 kt KL...nek LRT pn ak teragak2..alhamdulillah...dgn berbekalkan pengalaman merantau kat China dulu aku dapat survive...huhuhu...xkan kt ngara sndiri aku xley survive...huhu..KL je pn...(padahal takot gak)..

Setibanyerr aku di Butterworth buat kali pertama, aku sekali lagi kene pandai2 sndiri duk kat tempat orang...abang n akak kt pneng tu ada hal skit,so die lambat jemput aku...sam plak turun bas xsampai sepuluh minit da nek bas tuk balik umah die...tinggal la aku sorang2...apa agi...lepas jer solat jamak kt surau ak p jalan2 jap sekitar stesen bas butterworth...situ-sini ade jeruk buah...yummy3...2 kegemaran aku...da lama mengidam...ape agi...aku p beli jeruk...tp segan lak nk makan depan2 khalayak ramai mase 2...jalan situ-sini...buatkan aku dahaga la plak...huh...aku singgah r kat satu kedai mkan..aku oder air horlick ais...pas2 datang r sorang pak cik tukang masak..cakap ngan aku...mule2 aku paham r pe yang die cakap...pas2 tiba2 ak lost pe yg die ckp...loghat pneng die pekat sgt..aku pn just mengiyakan ape yg die ckp...sambil tunggu air horlick ais yang aku oder 2..aku sempat r tgk gelagak org2 pneng yang pekat dgn loghat pnengnyerr...he3...pastu pakcik tadi bw kue teaw basah...eh bile plak aku pesan..ttiba die marah aku...die ckp aku ad pesan..aku tolak..huh..malang tul..lepas dapat air horlick jerr aku terus bla...5minit kemudian baru nampak batang hidung akak aku...huhu...(kak Na,abe yie,afif n ammar) dtg jemput aku...alang2 da duk butterworth abg aku bw aku pusing2 bandar...lalu jambatan pulau pinang tu...pegi Georgetown..pusing2 jer...pastu baru balik umah die...5 hari gak aku duk sana...sempat r p jalan2 sekitar pneng...paling seronoknyerr bile pegi Z0o Taiping bawa afif n ammar (anak sdare aku) jalan2 ...haha...cam bdak2 la plak p zo0...tp ak enjoy jerr...

.................................beruang.................................

........sekitar zoo...binatang pe ade kt situ pn aku da lupe da........


..............mula2 aku nek mini train ni.......pastu jalan kaki r........


.................................Afif n Ammar maen jongkang jongkit..................

..............ni la anak sdare aku..aFif....abe long..................




.....................epy tul aFif maen gelongsor.........lu xde org laen kt situ aku pn join same...ahak3s...........

Malam 27 april baru aku balik KB....huh...begitu la coretan yang xseberapa aktiviti aku lepas exam..ahak3..


KAt umah

kat umah...xbanyak aktiviti aku buat.....maen2 jerrr....lagho memanjang........
ahad lepas sempat gak r aku berkunjung ke pesta buku Kelantan kat Dewan Jubli Perak...sebelah pejabat ayah aku dulu....pastu pegi karnival pertanian Kelantan kat Perkarangan Stadium...pastu pegi maen Bowling ngan adik2 aku n sepupu2 aku kat Perdana Super Bowl....
huhuhuhu....

..................buah-buahan di karnival pertanian.................

................................gamba hiasan,ku3.....................


...............dr kiri-khaulah,fatihah,shifaat,abduh,wildan,muzammil...............

setakat ni la dulu.......




0 comments:

Post a Comment