BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 6, 2010

Salam Maal Hijrah..1432

Assalamualaikum dan salam budiman…

esok!! esok merupakan 1Muharram 1432H…bermakna tahun baru datang lagi dalam kalendar Hijrah…tapi kenapa semua orang diam bila cakap esok Maal Hijrah…lansung xbagi expression…tapi bila cakap esok next week new year…jom buat plan..pergi situ..pergi sini…konsert tu…konsert ni…huh…macam2 skun ni…ni la gelodak jiwa muslim di era millenium…aku bukannya ape…aku xde la sempurna sangat…tapi bila ada orang yang memperkecilkan bab2 tentang agama Allah ini aku akan timbul perasaan takut dan melahirkan sifat kehampaan…huh…menghembus nafas yang berbunyi sekali lagi…

Jom la sama2 wahai saudara2ku..jom kita sama2 berhijrah ke arah perkara yang lebih baik…dan menghayati konsep hijrah yang sebenar…sama2 kita berubah dan berusaha ke arah mewujudkan satu ummah yang disegani dan digeruni oleh musuh-musuh Islam…Takbir!!!…Allahu Akbar…

images

…salam Maal Hijrah…

 

~~disini aku sertakan doa akhir tahun dan doa awal tahun…jangan lupa bacanya bila da masuk waktu magrib ari ni nanti..

doa22

doa1

 

~~Sama2 kita hayati apa makna perubahan…

~~Allah tidak akan berbuat apa-apa kepada insan yang berhajat mengubah hidupnya…hanya bila insan itu berusaha maka Allah akan menurunkan pertolonganNya…ramai yang takut untuk melakukan langkahan yang merubah kehidupan…pelbagai risiko dan kesakitan yang diunggkit…namun ketahuilah kehidupan yang baik adalah pintu perubahan..jadi melangkahlah kita ke arah yang diredhaiNya…kemudian merasai perubahan atas langkahan yang di bangkit.. –kata2 ni dari sms sahabat aku anayilz90…

2 comments:

Edy Cenna said...

btol2..
aku sokong ko..

r2!m5!5 said...

haha..tq2..ko mmg seorang yang memahami...

Post a Comment